måndag 10 juni 2019

Lande-djungeln

Ja, det hade ju nog både regnat och varit varm och soligt, insåg jag när vi kom fram till lande på fredag kväll. Jag hade ju anat att jag säkert skulle bli tvungen att klippa gräset under helgen, men inte att jag skulle vara tvungen att göra det DIREKT för att vi ens skulle komma upp till stugan (för att inte tala om kunna kissa utan att bli ormbitna i rumpan).


Men så fint! Jag klippte gräs i över en timme, i solen bland alla blommor och alla dofter, medan hunden överlycklig jagade fjärilar och barnen satt på terrassen och njöt. Till sist sa minstingen att hon verkligen ville att alla gick in och åt kvällsmål nu, för klockan var redan 21.24, så då gjorde vi det.

Lördagen var en aktiv dag - nioåringen var och red en timme på förmiddagen, och sedan körde vi femtonåringen till Pargas, där hon skulle jobba med att servera på en fest. Båtvägen är det ganska nära, men med bil måste man köra över 100 km, tyvärr. Men då det var 30 grader varmt den dagen var det ganska ok att tillbringa några timmar i en luftkonditionerad bil.

Tillbaka på lande städade vi sedan utetuppen och placerade ut den nyinköpta mattan.

På natten åskade och regnade det, och söndagen blev betydligt svalare. Dessutom blåste det hårt, men var fortfarande strålande solsken. Minstingen roade sig med ljudbok och Kalle Anka, medan jag fortsatte att roa mig med kroppsarbete, och hunden forsatte att roa sig med det viktiga arbetet att kolla in alla dofter och jaga små djur. Jag klippte färdig gräset, städade upp på de yttre områdena, målade det sista i vår fastu och ställde tillbaka möblerna.

Se vad fint det blev!

Simma hann vi också (50 % av oss), i det iskalla vattnet. Och äta glass (100 % av oss).

Först mot kvällen nändes vi åka hemåt, mot stan och resten av familjen. Härliga försommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar